Beste ouders en leden
Er zijn ondertussen al twee zondagen gepasseerd, en we hopen dat jullie allemaal al volop hebben genoten van onze scoutssfeer! Om alles verder vlot te laten verlopen, willen we iedereen vragen om de inschrijving in orde te brengen. Voor de leden die al eerder lid zijn geweest betekent inschrijven gewoon het lidgeld betalen. Voor nieuwe leden komt hier nog een extra stap bij: de inschrijving op de Groepsadmin in orde maken. Hieronder lees je hoe!
NIEUWE LEDEN
Ben je na een paar keertjes proberen gebeten door de scoutsmicrobe en wil je graag ons nieuwste lid worden?
Zalig, van harte welkom in onze reuze scoutsfamilie! Ondertussen heb je waarschijnlijk al heel wat nieuwe indrukken gekregen op onze scouts: de super leuke spelletjes, leiding leren kennen en te weten gekomen wie je medeleden zijn,…
Dan rest er nu nog 1 ding: inschrijven! Hiervoor ga je naar de volgende link: https://scoutsassent.be/administratie/lid-worden/ Daar volg je gewoon de instructies, om de inschrijving tot een goed eind te brengen! Als de inschrijving voltooid is, mag het inschrijvingsgeld (€90) gestort worden op het rekeningnummer van de scouts: BE85 7343 0214 5006.
In de mededeling mag je het volgende vermelden: voornaam, achternaam en tak. Moest je verder nog vragen hebben, spreek gerust iemand van onze leidingsploeg aan voor of na de scouts!
HERINSCHRIJVEN = voor leden die vorig jaar ook al lid waren
Je inschrijven = je lidgeld betalen: voor 1 jaar scouts, exclusief kampen, bedraagt dit €90 per ingeschreven lid. In dat bedrag is een verzekering inbegrepen, alsook alle onkosten die komen kijken bij een zondagsvergadering. Je hoeft door het jaar dus geen extra kosten meer te betalen voor de zondagsvergaderingen. Gelieve het lidgeld van €90 te storten per lid op dit rekeningnummer: BE85 7343 0214 5006. Om het overzichtelijk te houden zouden we graag hebben dat je als mededeling de voornaam, achternaam en de tak van het lid invoert. Indien meerdere leden per gezin zich inschrijven dien je voor elk lid een aparte storting uit te voeren. De deadline hiervoor is vrijdag 18 oktober. Let op, de leden zijn pas verzekerd nadat wij de betaling ontvangen hebben! (Voorbeeld mededeling: Naam Voornaam Tak).
Voor de nieuwe leden is het lidgeld betalen pas de laatste stap; Zij moeten zich eerst nog inschrijven in de groepsadministratie van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Zie hierboven bij ‘nieuwe leden’.
De kosten van scouting zijn niet voor elk gezin even makkelijk te dragen. Daarom bestaat Scouting op Maat: een fonds dat tegemoetkomt aan de kosten van scouting. Dit aanvragen doe je in de Groepsadministratie door de optie ‘verminderd lidgeld’ aan te vinken.
We hopen dat er iets meer duidelijkheid geschept is omtrent de (her)inschrijving en het lidgeld. Bij eventuele vragen of opmerkingen mag u contact opnemen met Nora Gillis van de hoofdleiding (0497271051) of een mail sturen naar hoofdleidingassent@hotmail.com